onsdag 13 oktober 2010

Om att misslyckas


Det finns alltid två sidor av allting. Det jag ser som ett misslyckande kanske någon annan ser som en framgång. (Visst är det väl så att de flesta uppfinningar härstammar från ett misslyckat experiment - eller är det bara något jag tror mig ha läst någonstans och hoppas är sant?)

Är det inte så att om jag misslyckas med att ha ett hem som är kliniskt rent med fria, avtorkade ytor så kanske jag lyckas med att ligga i soffan med sonen och softa.

Och nog kan man väl hävda att när jag misslyckas med att vara så där härligt flygvärdinne-käck lyckas jag i stället med att grubbla mig igenom en del gamla tankesår (en sorts själslig Desivon).

Och skiter jag i disken hinner jag blogga. Case closed.

1 kommentar:

  1. Bra tänkt! Själv skiter jag i pluggandet till förmån för bloggen!
    Det blir mer spännande så - imorgon har jag prov...!

    Kraaam.

    P.S Ditt mail är besvarat!

    SvaraRadera