onsdag 7 april 2010

Doktor Hannapaj ordinerar


Ibland säger folk till mig att "livet kan inte bara vara roligt". Nähä. Men det skadar väl inte att försöka? Tänker jag för mig själv för det kan man ju inte säga till någon som inte förstår att humor handlar om överlevnad.

När jag känner att livet känns lite knepigt att hantera brukar jag unna mig själv någon av följande dvd-boxar: Hipphipp, Hey Baberiba, Smack the Pony, Cleo, Parlamentet, Fredag hela veckan, Kvaretet Skatan, Pyjamas, VaranTV, The Office, Extras. Det märkliga är att det hjälper att se andra skratta. Och till slut kanske man kan inbilla sig att även jag kan brista ut i ett hästgarv, trots att saker och ting suger för tillfället. Och vem kan hålla sig för skratt när Ricky Gervais håller utvecklingssamtal?

På samma sätt funkar Melodikrysset, Svensktoppen eller vad-som-helst på P1. Inte för att det är så himla roligt, utan för att det är vardagligt. Vad som än sker i världen förblir vissa saker oförändrade (ungefär som Mona Sahlins make up).

Alltså, doktor Hannapaj ordinerar: Humor och vardaglighet. (Choklad funkar också.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar