onsdag 21 juli 2010

Flamingo lovers

Se där! Då var den årliga utflykten till Fågelparken i Helsingborg avklarad. Vi är i min familj genetiskt programmerade att älska alla sorters fåglar, vilket naturligtvis innebär att flamingon fick sig en överdriven dos kärlek denna dag. Där stog de, alldeles rosa och förvånade när familjen birdie-nördie anlände. Sällan hade en så fånig familj skådats på så nära håll.

De är härliga och läskiga på samma gång, flamingosar (flamingona, flamingorna, flaming gogos? Hur fasen får man till det i plural?). De är liksom felledade i knäna och upp-och-nedvända i ansiktet. Lite som livet självt. Om jag nu ska krysta fram en liknelse, och vid det här laget har jag slutat bry mig om hur långsökta de än må bli.

Nu ska jag återvända till mitt felledade liv och äta en sushi bak-och-fram.

Jag är så jäkla crazy. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar