torsdag 15 juli 2010

Packa, packare, packarest

Exakt så här glamorös skulle jag kunna se ut nu när jag är i färd med att packa resväskan inför semestern. Jag skulle kunna förmedla en härlig pin-up-känsla a' la Marilyn Monroe. Jag skulle kunna känna mig maffig och avspänd även i situationer som dessa. Om jag vore en annan person, vill säga.

I själva verket springer jag runt och letar efter saker som jag lagt på "jättebra" ställen, packar upp och packar ned. Jag virrar runt mellan rummen i mitt chateau (läs: lya) och svettas som en hel karl. Med ett högrött ansikte och flämtande andhämtning känner jag mig närmare en mullig käringa (småländskt uttal) med huckle i en buskis av Stefan och Christer än en kurvig puma i någon fransk långfilm från 50-talet.

Det är lite synd. Jag hade kunnat vara så glamorös.

1 kommentar: