måndag 8 mars 2010

ANNONS: Hembiträde önskas!


Jag gillar att plugga och jobba. Jag älskar att hänga med min son. Vi är två verkliga slackers. Men - som ensam mamma vill jag inte gärna medge min lättja, jag känner att jag helst vill vara en en supermamma som har koll på allt och alla. Packar jympapåsar, lagar omega-tre-middagar, läser läxor, går klädd i mysdress och dammsuger med ett spelande leende på läpparna.

Problem: Jag hatar allt hushållsarbete (utom att laga mat). Jag kanske är en man? Eller behöver en? Eller varför inte en fru? Nej, nu vet jag: ett gammaldags hembiträde med volangförkläde!

LEDIG TJÄNST:
Sökes: Kvinna i övre medelåldern för tyngre hushållssysslor. Kunskaper i dammbekämpning och frysavfrostning är meriterande. Lön erhålles enligt devisen "det du hittar under soffkuddarna får du behålla". Ring oss genast! Vi behöver dig!

1 kommentar: