söndag 14 mars 2010

Jag skulle kunna vara en cirkusartist


Tänk om jag hade fötts i en cirkusfamilj. Undrar vad jag skulle blivit då? Inget akrobatiskt eller påfrestande för kroppen, en gammal gnisslig reumatiker som jag skulle inte hålla en dag i den genren. Vad återstår då?

Kanske ta hand om djuren? Det skulle jag gilla. Klappa lejon och pussa elefanter. Kanske fluffa upp pälsen på pudlarna? Hoppas bara de inte har lamor, jag är lite rädd för dem. Ohyfsade, är de också (man spottar inte på andra, det lärde jag mig redan som liten knatte).

Eller så kan jag kratta manegen, sälja ballonger, köra cirkusbussarna, klippa biljetter, föna håret på lindansaren, tvätta trikåerna åt akrobaterna (med tanke på deras arbetsuppgifter finns det säkert risk för lite extra "spill" i grenen).

Så skönt, nu har jag bilden klar för mig. Om nu min mamma skulle säga att hon hemlighållit att våra förfäder bär på cirkusgener som vi nu måste aktivera eftersom det saknas andra arvingar.

Men mamma... jag vill INTE vara clown. Bara så att det är klart redan nu. Så slipper vi ta den diskussionen när vi väl är på turné...

2 kommentarer:

  1. Näha du, du skulle inte platsa på en cirkus!!
    Du är som gjord att vara hälsopedagog!
    Så det så!

    SvaraRadera
  2. Gulle dig!

    Right back at ya! :)

    SvaraRadera