torsdag 13 maj 2010

Den förlorade kissens återkomst


Ikväll firar att vår lilla Selma hittat hem igen efter fyra dagars äventyr i den stora, vida världen. Jag har talat allvar med henne om hur viktigt det är att hålla på sig och inte vara ute och slarva med vildkatterna. Det är så lätt att hon får dåligt rykte. Flickorna i vår familj sköter sig, sa jag till henne, vi springer inte runt och har oss på stan, fortsatte jag, det förstår du väl, avslutade jag. Men då hade hon redan slutat lyssna och låg på rygg och kurrade i mitt knä. Den lilla slampan.

Nu ligger hon och sover djupt medan äventyret fortfarande spritter i hennes tassar och ögonlock. Festandet får vi stå för själva; jag, sonen och storebror katt Julius.

Kom över, vettja! Det serveras kokt torsk (om du är katt) och geléhallon (om du är människa).

Mjaaaauuuuuuu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar