onsdag 4 augusti 2010

Pärlplattor och inre frid

Ibland behöver jag klämma ur mig visdomsord på den här bloggen (oftast som någon annan tänkt ut). De kan vara floskler eller rent trams, men ibland hittar jag ändå små glittriga budskap mellan raderna som jag av någon oklar anledning vill förmedla vidare. En feelgood-känsla liksom. Som om jag har fått ta del av en hemlighet, ett recept på evig lycka och hälsosamt blodtryck.

Dilemma: Var är själva bruksanvisningen? Calm in your heart. Sure. I'm in. Men hur? Vad gör man för att calma hjärtat (obs! nytt uttryck, kom ihåg var ni läste det först!) när världen brinner som fnöske runt omkring?

Kanske hålla andan i trettio sekunder? Stå på ett ben och vissla som en björktrast? Gå till en healer och få varma stenar i öronen? Arbeta ideellt med vuxna pärlplatteklubben? Köpa alla böcker av Mia Törnblom? Anmäla mig till en meditationskurs som hålls av en skäggig farbror med trätänder, någonstans i den mörka, mörka skogen?

Berätta, den som vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar