onsdag 8 september 2010

Alltid redo!

Frågor jag ställer mig när jag ser ovanstående bild:

1. Är Kungen med på bilden?
Om ja, var? Om nej, varför inte?

2. Är alla scouter på bilden redo?
Svar: Ja, utom han i högra hörnet. Han är med bara för brudarnas skull.

3. När denna bild togs, stod det tusen och åter tusen gamla tanter i Sveriges alla gatukorsningar och förgäves väntade på en scout som aldrig kom?
Svar: Ja. Kanske står de kvar där ännu.

4. Hur kommer det sig att en ledsvag kärring som jag bestämmer sig för att bli scoutledare (förutom att sonen är scout)?
Svar: Jag gillar pinnbröd och klär i blå/gul scarves.

Allmänna reflektioner:
A. Tänk så tråkig bilden blivit om det regnat.
B. Tänk så tråkig stämningen blivit om det regnat.

Veckans tävling:
- Hur många scouter ser du på bilden?
Skicka svaret till Kungen, Drottningholm, Stockholm, Svea Rikes land, och märk kuvertet med "Vi som har för mycket fritid". Ev vinstskatt betalas av vinnaren. I kottar.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar