tisdag 26 januari 2010

Jag vill gräma mig


Jag grämer mig alldeles för lite. Därför ska jag ägna kvällen åt just det, att gräma mig. Också själva ordet används på tok för lite, tycker jag. Därför: Gräma, gräma, gräma.

... och, de nominerade är... (trumvirvel för att ge lite Guldbagge-känsla)

I kategorin: ”Saker jag borde gjort men inte gjorde” – Dammsugit. Igår. Eller kanske snarare redan i förrgår.

I kategorin: ”Saker jag inte borde gjort men gjorde” – Jag var alldeles för snäll idag. Igen. Jag blir så trött på att jag har ett behov av ”göra alla glada” i min omgivning. Note to myself: Var inte så mesig! Som straff får jag gå och lägga mig utan middag kl 21.00 pip. (Nattsnacks tillåtet. Som alltid.)

I kategorin: ”Saker jag sagt som inte behövdes sägas” – Rymmer tyvärr mycket av det jag hasplat ur mig under dagen, antar jag. Skulle vilja vara den där tysta, begrundande kvinnan men hamnar allför ofta i avdelningen för non-stop-talkers när något känns intressant (vilket kan vara allt från tropiska tarmsjukdomar till hur man virkar en poncho till en liten hårlös hamster).

Jahapp. Nu känns det bättre. I morgon ska jag nog gotta mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar