onsdag 23 juni 2010

Fluffig kropp inför sommarens dopp

Så här års är det lätt att misströsta över vinterns kvardröjande trivselkilon. Att försöka kränga på sig förra årets baddräkt känns inte som något man längtar efter direkt. Och ändå. Se bara på bilden. Nog är hon väldigt vacker ändå?

Jag tänker att en Hälsopedagog som jag borde värna om ett BMI under 25, men jag vet inte jag. Kanske är det min konstnärliga, kreativa sida som lockas av denna kurviga, frodiga och mjuka kroppsform. Det rycker i målarhanden, ska ni veta.

Och om nu någon råkar se mig i (en för trång) baddräkt i sommar, står det var och en fritt att fundera över om jag är en gammal övervintrad Zornkulla eller bara en medelålders mamma som slarvat med försäsongsträningen. It's all in the eye of the beholder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar