söndag 20 juni 2010

Kärlek i slott och koja

Hur kan jag undgå att kommentera gårdagens bröllop? Omöjligt. Det var alldeles, alldeles, underbart (som Askungen skulle sagt)! Verkligen. Jag är så utled på all Hollywood-romantik vi matas med i filmer och tidningar. Det vi fick se igår var romantik på RIKTIGT. Två människor som mot alla odds får varandra. Det slår varje film jag sett som haft någon form av Pretty Woman-handling med hästlängder. Och då syftar jag inte på all pompa och ståt, även om det gav en snygg inramning, utan om det faktum att två personer som egentligen inte alls var menade för varandra trots allt hittade en väg tillsammans.

Nej, jag tänker inte argumentera för monarkins vara eller icke vara (jag tror ni redan förstått att jag är för vårt kungahus). Dagens blogg handlar om kärlek. Både mellan de två människorna som vigdes igår men också mellan människor i allmänhet. Det smittar nämligen. Kärleken är värre än svininfluensan; den går varken att vaccineras eller behandlas mot.

Alltså: Länge leve kärleken!

2 kommentarer: