måndag 28 juni 2010

På bönpallen

Det här är vad jag sysslar med om dagarna. Gör pensionärer glada. Och det gäller minsann alla från Mick Jaggers årskull till de som föddes i början av 1900-talet. Min uppgift är att förmedla kultur och ge dem chans till fysiska och sociala aktiviteter. Serru.

Jag önskar jag hade en motorcykel som på bilden. Då kunde jag lasta på ett par glada seniorer och puttra runt på den sörmländska landsbydgen. Kanske stanna på vägen och ta en kopp medhavd kaffe ur en skotskrutig termos. Vinka till andra mc-knuttar som kommer i vår väg.

Självklart ska vi ha på oss sådana där läderhuvor med glasögon som ser ut som en blandning mellan pilot- och simglasögon. Det är viktigt med imagen, tycker vi.

Wrrroooooom, skulle det låta när vi for förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar