fredag 18 juni 2010

Lycka och hemligheter

Visst ser det underbart ut? Jag vill läsa den här boken, trots att jag kan gissa vad som står i den. Gammaldags värderingar om mannen som familjens överhuvud och kvinnan som den ömma modern. Lite förutsägbart, nes pas? Men ändå.

Det är något med färgerna, hur de står (lite stela och obekväma), bakgrunden (är den en lada, ett hus, en kyrka?) - men framför allt titeln! Alla böcker som börjar med ordet "Secret" vill jag läsa. Helt urskiljningslöst; det kan vara allt från lycka till förbränningsmotorer. Bara det involverar någon form av hemlighet är jag intresserad. Avmaskning, köttbullsrullning, impregnering, frösådd, vindkraftverk, ostronöppning. Let me know the secrets!

Vilken hemlighet känner jag till som jag kan förmedla i en bok, tänker jag för mig själv... Nu har jag det: Jag vet hur man dammsuger en legolåda utan att några bitar försvinner (nylonstrumpa över insuget). Kanske inget revolutionerande, eller nytt, men dock. Håll tillgodo!

1 kommentar:

  1. Hmmm. Det visade sig att bilden är tagen från en LP-skiva, inte alls en bok som jag trodde. Bara så att ni vet. Jag vill inte föra er bakom ljuset på något sätt. :)

    SvaraRadera