onsdag 17 februari 2010

Discover the odd box

Har ni en udda låda? Det har jag. I den finns det som nästan är onödigt men som ändå kan komma till användning. Låt mig fresta med ett smakprov ur min låda:

Ett litet sudokuhäfte (löst till hälften), ett trasigt skohorn i plast, blyertspennor utan stift (som jag tänkt fylla på någon gång), tärningar (inte tillräckligt många för att spela Yatzy med), plåster i konstiga storlekar och mönster, lösa Alvedon och andra oidentifierade piller, reflexer- med eller utan snören och företagsloggor, tamponger, nageltång, skosnöre, katthalsband, knappar i olika former och färger, en 42-årig man som kallar sig Xavier (se bilden), juletiketter, brevmärken från FUB, vaccinationshäfte avseende TBE, oidentifierade knoppar i plast (kan vara allt från möbeltassar till lakritstabletter), ett skrumpnat skal från något som kan vara ett skadedjur (gissar på pälsänger) , ett gammal gymkort från 1997, två vattenballonger, en skrapad trisslott utan vinst, en busstidtabell från Helsingborg, en kam som jag aldrig sett förut, en tom ask Pim-Pim, etc.

Men-vänta-här-nu-lite! Jag saknar piprensare! En udda låda är inte komplett utan piprensare. De måste ligga kvar i hemarkivet, tillsammans med förra årets skattebesked och ventilgummit till min förra cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar