fredag 5 februari 2010

Mårten - en favorit i repris

Denna lyckliga man och jag delar samma budskap. Kan det vara för att inkomsten för en musiker ligger på samma nivå som för en överårig student?

Hur som helst, jag och Mårten vill härmed bjuda in er andra till vår värld. Den är inte så pjåkig, trots allt. Se bara så glad han är, Mårten. Precis som jag. Trots att jag tvingas äta chips utan dip, ha räkfrossa utan räkor och borsta tänderna med tandkräm utan dental whitening system. Det är tufft, men vi är vana vid armod och kan vid behov överleva på barkbröd och små grönskimrande skalbaggar (man får äta många innan det mättar).

Välkomna!

(Ps. Nu känner jag ju inte denna Mårten personligen, så jag har till vissa delar fabulerat fritt kring hans person. Om han nu råkat bli stenrik sedan detta klipp publicerades är han välkommen att höra av sig så korrigerar jag texten. Och frågar hur han bar sig åt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar