fredag 19 februari 2010

Miss Danger bloggar vidare

Jag är inte så himla riskbenägen. Det är antagligen därför jag bloggar. För enlig detta diagram verkar det som att just bloggande är en betydligt säkrare aktivitet än t ex fallskärmshoppning. Som förstås var mitt andra alternativ.

Fast egentligen, när jag tänker närmare på det, visst händer det att jag skrattar faran rätt i ansiktet. Ta bara min dag idag som exempel:

1. Nästan tom tank i bilen (74 km kvar innan bensinen var slut enl färddatorns beräkning) - skulle jag hinna till en bensinsstation?

2. Snöoväder och moddigt väglag riskerade att försena mig till min första lektion i "Idrott och träning". Stress och hot om kvarsittning på en fredag. Burr.

3. Jag satt på en pilatesboll hela första lektionen, trots min dåliga balans och ömmande höftleder. Det kräver mod. Och Alvedon.

4. Till lunch: matlåda med lax och pilaffris. Okänt tillagningsdatum, direkt från frysen. Salmonella? Time will tell...

5. Dags att ta upp riskerna med den dagliga rutinen att rensa kattlådan... (Här tänkte jag uppge namnet på den farliga bakterien som finns i kattbajs men kommer inte på vad den heter. Det känns lite pinsamt för en gammal Messerschmitter som jag. Nåja, ni får slå upp det själva. Googla, eller nåt.)

6. Planer för kvällen: Chips, pepsi max och Morden i Midsomer på dumburken. Nog kommer det att sätta spår i mina artärer alltid.

Så till alla er äventyrslystna: Välkomna att spendera en dag med Miss Danger (mitt artistnamn, alltså) och upplev adrenalinkicken i att köra barn till skolan med endast delvis skrapad framruta och känsla av att ha glömt stänga av spisen. Woooohaaa. Living on the edge.

Ps. Just nu kan vi erbjuda ett heldagspaket för 890 kr. Men då ingår kaffe och kaka. Inga återköp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar