tisdag 2 februari 2010

Gul snö och nudiststränder

Dagens frågeställningar från en huttrande kvinna i landet under snötäcket:

A: Hur mycket snö ryms på vår sida jordklotet utan att det skapas en obalans som får Nya Zeeländarna att halta runt på andra sidan globen?

B: Jag har hört att innan man är på väg att frysa ihjäl upplever man att det är olidligt varmt (det sägs att många hittas nakna eftersom de slängt av sig alla kläder), varför är det så? Som vetenskapligt bevis lägger jag fram min vänstra stortå som efter att blivit förfrusen för ca 30 år sedan reagerar med avdomning och sedan hetta. Sorteras in under avd ”kroppen är en konstig plats att befinna sig i”.

C: Finns det verkligen inga stövlar med en sula av isolerande material? Om ja – var kan man köpa dem? Om nej – var snäll och uppfinn (se förfrusen tå under B)!

D: Varför tog jag inga bilder på de tyska turisterna på nudiststranden, Korfu 1990? (Obs! jag själv befann mig på behörigt avstånd, med baddräkt - viktigt att förtydliga så att min helylle-status upprätthålls.) En man solade med en tändsticksask mellan skinkorna. Det borde ha förevigats och kunnat användas som någon form av ”humoristiskt” minne när kylan biter i kinderna.

E: Råd som ”Ät inte gul snö” bör efterlevas.

2 kommentarer:

  1. Ja, varför tog du inte kort på tändstickan??
    Hade varit rrrroligt att se!!

    SvaraRadera
  2. Jaaaaoooo, men jag kan rrrita och berrrätta vid tillfälle...? ;)

    SvaraRadera