måndag 1 februari 2010

Läsglasögon bringar klarhet


Se där, ett par sprillans nya läsglasögon förändrade världen i ett kick. Visst, jag märkte att bokstäverna blev lite suddiga och verkade "dansa" på sidorna, men i ett försök att förneka att åren går accepterade jag inte faktum förrän nu. Jag behöver läsglasögon. Orsakat av hög ålder.

Själva glasögonen i sig har jag inget emot, tvärtom. Ytterligare en accessoar. Synd att jag bara behöver ha dem när jag läser. Och framförallt: Nästa gång väljer jag likadana som Dame Edna. Tänker jag ett steg till tycker jag att alla borde ha sådana brillor - och världen vore genast ett lite bättre ställe.

1 kommentar:

  1. Tyckte de var riktigt snygga, och du klär bra i dem!
    Tack för meddelandet på svararen, du slog verkligen huvudet på spiken!!
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera